1. kesäkuuta 2017

Täältä pois

Niin paljon kun  rakastankaan mun kotikaupunki, niin mietin lähes päivittäin muuuttamista pois täältä. Oon asunut täällä koko mun elämän, eikä täällä sinänsä ole mitään vikaa, päinvastoin. Porvoossa on lyhyet välimatkat, Helsinkiin on lyhyt matka ja busseja sinne lähtee torilta 5-15 minuutin välein. Porvoossa on hyvät päiväkodit ja koulut, on maastot ja kaunis maisema. Vuokrat ei ole ihan pääkaupunkiseudun luokkaa ja täällä on hyvät perhepalvelut.




Silti mä löydän itseni haaveilemasta toisesta kaupungista, jopa toisesta maasta.

Mikä mua sitten estää muuttamasta? Monikin asia. 

Miehen työ, lasten päiväkoti ja kaverit, mun opiskelut ja koulu. 
 Kaikkihan olisi järjestettävissä, ja lapset saisi uusia ystäviä, mutta uskallanko mä riskeerata kaiken vaan sen takia, etten viihdy ja olen yksinäinen? Mä en pystyisi olla niin itsekäs, että vaan mun viihtyvyyden takia laittaisin lapset hankkimaan uudet ystävät ja jättämään vanhat taakse, erottamaan heidät isovanhemmista jotka asuvat nyt lähellä. 

Mutta, ehkä joskus. Ehkä me löydetäänkin joskus työpaikat jostain muualta ja saadaan sanoa heipat Porvoolle ja kokeilla meidän siipiä jossain muualla.

8 kommenttia :

  1. Olis ihanaa jos asuisitte lähempänä! Mäkäön en voinut kuvitellakkaan muuttavani ikinä pois helsingistä ja nyt mun sydän on vantaalla. Kaikki on mahdollista ja ennen lasten koulua on oiva tilaisuus kokeilla. Aina pääsee takas. Myös sun omat ajatukset ja unelmat on toteuttamisen arvoisia. Sun onnellisuus ja mieliala vaikuttaa myös lapsiin. Oon aina tukena, asuitte missä vaan. Muista se. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 ihana sä!
      Oon pyöritelly mun ajatuksia jotain isompaa kaupunkia kun Porvoo, kuten Turku, Tampere, Kuopio 🙊

      Poista
    2. Tampereelle halusin joskus itekkin. Nyt menettänyt sydämen vantaalle.

      Poista
  2. Pyh, sun ei tartte olla yksinäinen koska mä oon täällä! 😎 #porvootäydellisetnaiset

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ❤❤❤❤ #porvoontäydellisetnaiset 😎😎😎

      Poista
  3. Kuopio on jees, asun itse tässä lähellä Siilinjärvellä 😍

    VastaaPoista
  4. Ja täällä yks helsinkiläinen kävi viime kesänä Porvoossa ja haaveilee muutosta sinne :D

    VastaaPoista
  5. Minun mielestä siinä ei ole mitään itsekästä haaveilla toisesta kaupungista.
    Itse näen, että tuttuun ja turvalliseen takertuu liikaa ja tyydyttäytyy siihen, mutta jos miettii onnellisuutta ja tässä tilanteessa muuttamista pois kotikaupungista, niin se tekisi varmasti hyvää koko perheelle. Vaikka muuttaa toiselle paikkakunalle, niin siinä myös näkee ketkä oikeasti ovat sinun ystäviäsi. On myös ihana aloittaa alusta kun kukaan ei juurikaan tunne sinua! Saa luoda oman elämänsa ns uudelleen! Varsinkin tuon ikäisille lapsille kuin mitä sinulla on, on todella helppo luoda uusia kaverisuhteita ja heidän kaveruuksiaan ei oikeastaan kannatakkaan miettiä. Kuulostaa ehk kamalalta, mutta minä uskon että lapsi saa siitä paljon elämänkokemusta ja näkemystä! On myös ihanaa kun vie lapsen tapaamaan taas vanhoja ystäviä! Pienet välimatkat tuovat noin pienelle erilaista perspehtiiviä ja uskallusta.

    Haluan vain sanoa että sinua ei estä mikään muu, kuin sinä itse!
    Kaikkihan aina järjestyy, kun vain ottaa askeleen tai riskin.

    VastaaPoista