6. kesäkuuta 2017

Päivä mun kanssa

Eilen kuvasin pitkästä aikaa meidän koko päivän. Nää olis kivempi toteuttaa videolla, mutta tällä hetkellä mulla on editointihjelmakriisi, kun entinen lakkasi toimimasta ja samanlaista uutta ei tahdo löytyä. Mutta heti kun saan sen asian kuntoon, alkaa taas uudet videotkin ilmestyä viikottain.

MAANANTAI 5.6

Lapset heräs kuuden aikoihin ja Nicce niiden kanssa. Mä sain nukkua seitsemään asti. Nicce lähti viemään koiria ulos ja mä jäin lasten kanssa katsomaan piirettyjä ja koomailemaan sohvalle. Mun on tosi vaikee saada itteni hereille aamuisin, ja sohvalla maataan vähintään tunti.
Lapset olivat syöneet aamupalan jo aiemmin ja mä tein itselleni kahdeksan jälkeen syötävää.


 9.00
Laitoin lapsille ja itselleni vaatteet päälle, pakkasin Rafaelin ja Rosalien rattaisiin, otettiin mummi matkaan ja lähdettiin aamulenkille kohti keskustaa. Kävin Sokoksella ostamassa pari hoitotuotetta mun uusiin keltaisiin hiuksiin :D


 10.15
Kävin keskustassa myös ruokakaupassa, koska muistin, ettei oltu edellsienä päivänä käyty ostamassa tämän päivän ruokia ja kaapissa ei ollut mitään (ruokaruokaa). Mentiin helpolla ja maistuvalla, makaronimörsselillä sipulin kera. Maistuu aina lapsille ja haluavat syödä ainakin pari lautasellista.

 11.30
Ruuan jälkee lapset naama -ja käsipesulle ja koko jengi nukkumaan. Nukuttamisessa menee aina oma aikansa, ja yleensä Rosalie nukahtaa ekana ja pojat pelleileee ainakin puoli tuntia, ennenkuin vihdoin nukahtavat. Tässä kohtaa alkaa ''äidin oma aika'', eli netflixiä ja pepsi maxia.
Liam heräsi ekana, noin tunnin nukkumisen jälkeen, sitten Rafael ja yhdessä he kävivät herättämässä (ilman lupaa) Rosalien, joka olis tarvinnut vielä unta ja herääkin tosi kiukkusena.


 14.00
Leikittiin hetki sisällä ja laitettin vaatteet päälle. Laitettiin itsemme valmiiksi (lue: minä laitoin) niin että päästään lähtemään koko perhe samalla oven avauksella, kun Nicce tulee kotiin. Otettiin koirat ja lähdettiin pienelle kävelylenkille. Käytiin kaupassa ja kotiin tultuamme, jäätiin pihalle leikkimään.




 19.00
Leikittiin pihalla puoli seitsemään-seitsemään asti. Mentiin sisälle Rosalien kanssa edeltä ja laitoin Rosalielle ruuan. Kun pojat tulivat sisään, he söivät ja melkein heti tehtiin iltapuuhat ja laitettiin lapset nukkumaan. Nicce yleensä nukuttaa lapset, koska on siinä yksinkertaisesti vaan parempi kun mä.
Sillä välin otin esiin vauvakirjat. Voi että miten saamaton ja laiska ihminen voikaan olla, oon nimittäin maailman surkein äiti ja oon ihan unohtanut täyttää näitä. Onneks oon kirjoittanut blogia, jossa on sitten tallessa kaikkea kehitykseen liittyvää ja muita muistoja. Se on aikamoinen homma alkaa täyttämään kerralla kolmen lapsen vauvakirjaa ja nyt keskityin vaan Rafaelin kirjaan. Koitan saada nyt ne yksi kerrallaan valmiiksi, tai valmiimmaksi.

Loppuilta kuluukin sitten netflixiä katsellen. Löysin tosi hyvän sarjan The Fall, suosittelen!




Ei kommentteja :

Lähetä kommentti