1. joulukuuta 2016

Joulukuun ensimmäinen

Monissa blogeissa avataan ensimmäistä blogijoulukalenterin luukkua, joten ajattelin myös pitää mun blogissa ns. joulukalenteria, postaamalla joka päivä. Ei ehkä mitään arvontoja, mutta ihan perus postauksia, arjesta, ruokareseptejä/vinkkejä, lapsista, ja ihan vaan joulufiilistelyä. Oon parina vuonna kokeillut ihan kunnon joulukalenteria blogissa, mutta se vaan aiheutti sterssiä, kun piti yrittää keksiä jotakin spessua blogiin jokapäivälle, joten teen tän vähän rennommalla tyylillä.


Niin se vaan koitti, joulukuun ensimmäinen päivä, vuoden viimeinen kuukausi. Niinkun aikaisemmassa postauksessa sanoinkin, en voi käsittää kuinka vuosi on taas kulunut ihan pikavauhdilla. Vaikka vielä elellään vuotta 2016, niin oon jo miettinyt itselleni tavoitteita ja uuden vuoden lupauksia. Suurinta osaa oon jo aloitellut, mutta mä oon sellainen ''uusi vuosi, uudet kujeet'' ja tuntuu helpommalta aloittaa puhtaalta pöydältä, uudella vuodella.
 Tälle vuodelle lupasin itselleni, että lopetan haluamisen, ja sehän meni niin pahasti metsään, ettei tosikaan, en nimittäin ole varmaan ikinä aiemmin halunnut kaikkea uutta yhtä paljon mitä tänä vuonna ja oon tosi pettynyt itteeni. Yritin löytää sellainen sisäisen rauhan itseni kanssa ja ymmärtää, ettei materia tuo onnea, mutta silti jotenkin halusin vaan haluamisesta päästyäni lisää. Ja tulihan sitä hankittuakin tänä vuonna yhtä sun toista ei ehkä niin tarpeellista, mutta mun oli vaan pakko saada.

Joten ensi vuonna aion oikeasti onnistua tässä. EN tarvitse tavaraa enää yhtään enempää! Ja pakko päästä entisistäkin rojuista ja romuista eroon, puhumattakaan lasten pienistä vaatteista! Aloitan vuoden 2017 varaamalla kirppispöydän lastentarvikekirppikseltä ja myyn kaikki pienet pois ja ne mitä en saa myytyä lahjoitan hyväntekeväisyyteen, tai vaatepaketteina niitä tarvitseville.



Ensi vuonna aion keskittyä löytämään onnea arjesta, löytää sisäisen balanssin, voida hyvin, liikkua enemmän ja ottaa kaiken irti näistä vuosista kun voin vielä olla lasten kanssa kotona.

Miten teidän joulukuu lähti käyntiin? Ihanaa joulunodotusta vai hermoaraastavaa stressiä?


2 kommenttia :

  1. Kauniita koristeita ja kiva ajatus myös että kalenterin voi toteuttaa rennosti. Itsekin ajattelin kyllä suhtautua kalenteriin mahdollisimman rennoi rantein ja hupsutellen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ainakin tähän asti tää ''joulukalenterin'' pitäminen on ollut pelkästään rentouttavaa :) eli suosittelen

      Poista