21. huhtikuuta 2016

Rv 35+6 Neuvolaa & Raskauskuulumisia

Eilen mulla oli taas neuvola. Raskaus on edennyt jo niinkin pitkille viikoille kun 35+6 ja huomenna onkin kasassa 36 viikkoa, mikä tarkoittaa sitä, että laskettuun aikaan on 4 viikkoa aikaa.

Liamhan syntyi tasan 40+0 ja Rafael 38+3. Liamin synnytys lähti luonnollisesti käyntiin, ja kesti 5 tuntia. Rafaelin synnytystä vauhditettiin/käynnistettiin ensin kalvojen puhkaisulla, kun olin ollut jo pidempään 5cm auki. Kalvojen puhkaisu ei kuitenkaan auttanut synnytystä etenemään, eikä supistuksia kuulunut, niin laitettiin tipassa tulemaan oksitosiinia. Rafaelin synnytys kesti 3 tuntia.

Jos katsoo noita kahta aikaisempaa synnytystä/raskautta, niin voisi uskoa, että tämäkään raskaus ei yliajalle mene. Mulla on nyt ollut viime päivät todella voimakkaita supistuksia, osa alkanut olemaan säännöllisiä ja nukkuminen yöllä ollut vaikea juuri näiden supistusten ja kipujen takia. Vauva näyttäisi olevan laskeutunut, kun katsoo mun mahaa, mutta ei kuitenkaan kai kiinnittynyt ja mun käsittääkseni uudelleensynnyttäjillä vauvalla on enemmän tilaa liikutella päätään lantiossa, joten kiinnittyminen ei tapahtu kovinkaan aikaisin.

Mulla on ensiviikolla äitiyspolilla taas radi-kontrolli. Ultrataan ja katotaan vauvan kokoa, katotaan sokereita ja jutellaan varmaan yleistä liibalaabaa siitä mitä mun pitäis syödä ja mitä ei ja jatketaan seurannalla raskausviikolle 38+ saakka ja näin päin pois.

Täällä alkaa olemaan mun lisäksi myös Limppu tosi kärsimätön. "Milloin se pikkusisko oikeen tulee" , kuuluu useasti päivässä, ja mun selitykset "vauva tulee kun on valmis" näytä tyydyttävän Limpun kärsimättömyyttä. Yritän kokoajan valaa myös itseeni uskoa että ihan kohta, ihan kohta,  enää 6 viikkoa maksimissaan, mutta nää kivut saan mut hulluks.

Sairaalakassi on pakattu melkein kokonaan. Sieltä puuttuu ainoastaan pesuaineet mulle ja vauvalle joku viltti/peitto, sekä tietty tabletti, kamera ja laturit. Vauvan vaatteet on pesty ja sänky niinkin valmiina, että oon avannut patjan sinne nojaamaan seinää vasten ja täyttänyt koko pinniksen mun omilla vaatteilla, joita en oo heti jaksanut laittaa kaappiin. Turvakaukalo on pesty ja valmiina ja rattaathan meillä on nyt ollut kokoajan käytössä. Tuttipullot ja tutit keitetty, kaapissa korviketta ja vaipat valmiina. Eli kaikki on jo vauvaa varten valmista.

Miten siellä ruudun toisella puolella muut odottajat jakselee?


1 kommentti :

  1. Liityn nyt vasta seuraamaan, mutta aika samoissa viikoissa siis mennään, itse noin viikon edellä sinua :) Ihan hyvin täällä voidaan, ja kaikki on myös valmiina, joten ei muuta kuin odottelua nyt vaan. Tsemppiä loppumetreille!

    Tervetuloa meille: www.haatila.com

    VastaaPoista