18. helmikuuta 2016

Rv 26+6 Lääkärineuvola&Äitipoli käynti

Kirjoittelut vähän on unohtuneet, sorit siitä, mutta täällä ollaan taas raskauskuulumisten parissa.
Tänään on siis viikkoja 26+6 ja kävin jo tänään poikkeuksellisesti neuvolassa, vaikka mulla olis ollut aika vasta ensi viikon maanantaina.

 Mua on jo ihan melkein raskauden alkumetreiltä supistellut, kivuttomasti ja välillä ne on
vähän tuntuneet. Kovia polttoja alaselässä ja tosi ikäviä kipuja, jotka on rajoittaneet mun liikkumista. Oon syönyt näihin kipuihin panadolia ja se on onneksi auttanut tosi hyvin, mutta nyt lähipäivinä supistukset on lisääntyneet ja nukkuminenkin on häiriintynyt näistä, joten soittelin neuvolaan ja aikaistettiin mun neuvola-aikaa.

Lääkärin vastaanotolla tämä sitten totesi mua tutkiessaan, että kanavaa on enää n. 1cm jäljellä ja paikat on pehmenneet. Hän ei osannut varmuudella sanoa onko kohdunsuu auki ja soitti sitten sairaalan, josta pyydettiin, että lähtisin käymään siellä tarkistuksessa, kun siellä oli sopivasti aikaa. Menin tästä jo vähän paniikkiin, vuodelepo olisi nimittäin aika mahdoton toteuttaa tällä meidän perheen kokoonpanolla tällä hetkellä, toki pakollinen jos tämä raskaus sen vaatisi.

Sairaalassa odottelin sitten hyvän tovin ja juttelin ensin hoitajan kanssa ennen kuin pääsin lääkärille. Lääkäri ensin ultrasi vauvaa, näin 3d kuvaa, tosin kasvoja vauva ei tahtonut näytellä. Saatiin toinen varmistus tyttölupaukselle ja vauvan painoarvioksi 1014g. Sisätutkimuksessa selvis, että kohdunkaulaa onkin jäljellä ihan reilusti ja kaikki on just niikun pitääkin näillä viikoilla. Voi että mikä helpotuksen tunne! Jos mahdollista toivoisin, että vauva pysyisi masussa kyllä ihan sinne 40 viikoille asti, vaikka mulla onkin tukalaa ja liitoskivut, närästykset, supistelut tekee mut hulluksi niin on sen vauvan vaan parempi vielä kasvaa monta viikkoa masussa. Onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä!



Onko siellä muuten muita joilla LA toukokuussa?


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti