27. huhtikuuta 2015

Rafaelin ristiäiset





Eilen meidän rakas pieni ruttu sai nimen. Juhlat pidettiin meillä kotona ja paikalla oli kaikista läheisimmät ja tärkeimmät ihmiset. Ne jotka ovat läsnä meidän arjessa, tukevat omalla tavallaan jokainen. Tunnelma juhlissa oli ihana ja rento, ja juhlat olivat meidän näköiset.

Ruttu sai siis nimekseen Rafael Amos Benjamin. Mitään erikoista tarinaa nimen takaa ei löydy, pidimme vaan kovasti juuri näistä nimistä. Joku voi ihmetellä miksi annan lapsilleni niin erikoisia nimiä ja mietttii miksi täytyy olla niin erillainen. Mun oma nimeni on yks Suomen suostummista, mutta mun onnekseni mun luokalla kouluissa ei oo ikinä ollut mun lisäkseni Lauroja enempää, mutta jo pelkästään yhdessä pienessä mammaryhmässä oli meitä Lauroja kolme. Halusin lapsilleni nimet, jotka ovat ehkä vähän harvinaisemmat ja meille tärkeää oli, että emme tunne muita samannmisiä, koska nimi on niin iso osa ihmisen persoonaa, että ne tuntuvat varatuilta, vaikkei kukaan olisi estänyt meitä ristimästä lapsiamme vaikka mun veljien mukaan. Lisäksi lapsemme ovat kaksikelisiä, siks täysin perinteinen suomalainen nimi ei tuntunut hyvältä vaihtoehdolta, ja pidämme enemmän ulkomaalaisista nimistä, esim. mun mielestä Sven on paljon kivempi nimi kuin vaikka Pekka, tai Väinö, tai Olavi :D Enkä siis tarkoita, että perinteisissä Suomalaissa nimissä olisi mitään vikaa, ne vaan ei sovi meidän lapsille ja perheelle, mutta jollekin sopii.

Rafaelille tuli kaksi kummia, mun sisko ja mun veljen avovaimo. Just täydellinen parivaljakko meidän pienelle peikkopojalle.

Ristiäisten yhteydessä saimme myös avoliitollemme kirkollisen siunauksen! Menimme naimisiin maistraatissa jo 10.4, mutta pidimme asian salassa ja yllätimme kaikki ristiäisissä ja kilisteltiin sitten sen kunniaksi myös!

Ristiäiset & Avioliiton siunaus onnistuivat ihanasti! Jäi niin hyvä fiilis koko päivästä ja oon niin onnellinen näistä ihmsistä meidän ympärillä.

12 kommenttia :

  1. Onnea pojalle nimestä. Rafael on harvinainen nimi :) mun isoisän toinen nimi oli rafael.
    Ja onnea naimisiinmenosta.:)

    VastaaPoista
  2. Meilläkin sai poika eilen kolmanneksi nimekseen Benjamin. Hyvä valinta siis teilläkin ;) Onnea ja kaikkea hyvää teidän avioliittoon ja perheeseen ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teilläkik hyvä nimimaku ;) ja kiitos <3

      Poista
  3. Onnea pojalle ja onnea teille avioparina!

    VastaaPoista
  4. Meillä on kolmevuotias Rafael. :) Kaimojakin on tullut jo pari vastaan. Onnea ja siunausta teille koko perheelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terkkuja teidän Rafaelille :) Mä oon tähän mennees törmänny vaan yhteen Rafaeliin mikä on aika outoa koska ei oo mikää ihan harvinainen nimi ainakaan väestörekisterin mukaan :)

      Poista
  5. Kaunis nimi! :) Onnea hurjasti avioliiton johdosta, näytätte niin onnellisilta <3

    VastaaPoista
  6. Kaunis nimi <3 Onnittelut myös avioliiton johdosta!

    VastaaPoista