14. huhtikuuta 2015

Minä olen oikea nainen

Ihana Iina laittoi alulle haasteen, #oikeanainen ja halusin tottakai ottaa osaa näin mahtavaan haasteeseen, varsinkin nyt mediassa pyörineen maisatorppailujen jälkeen.

Mikälainen on oikea nainen?

Naisia yritetään laittaa jatkuvasti varsinkin median kautta tietynlaiseen muottiin. Naisen pitää olla pitkä, kurvikas, isot tissit. Koko kropan täytyy olla sopusuhtainen. Mutta kuka on määritämään mikä on oikea nainen? Joku pitää keltaisesta, toinen pinkistä, niin miten ihmeessä kukaan voi sanoa minkälaiselta naisen kuuluu näyttää? Ei facebookin feedeni täyty koskaan hömppäartikkeleista millainen on täydellinen mies, miltä täydellinen mies näyttää, mutta kyllä vaan iltapäivälehdet takoo rahaa sillä miltä naisen kuuluisi näyttää.

Mulla itselläni ei varsinaisesti ole mitään tarinaa, mua on haukuttu tosin lihavaksi moneen otteeseen vanhojen ystävieni toimesta, siitä johtuen nään itseni aivan vääristyneenä, olen itselleni aina liian väärä, tai muille liian väärä, tai ajattelen edelleen kaikkien ajattelevan minun olevan vääränlainen, liian lihava, riipparit, selluliittia, muodoton peppu, liian pieni pää, liian iso nenä, jenkkikiset ja lista on loputon. Mutta kuka on määrittämään oikeasti miltä naisen kuuluu näyttää? Joku pitää lihaksikkaista rungoista, joku solakasta, joku kurvikkaasta ja kaikki ne, he, me olemme oikeita naisia kokoon ja ulkonäköön katsomatta!

Tässä olen minä, oikea nainen! 


 Laittakaa haaste kiertoon ja kertokaa tarinanne ja ottakaa kuva itsestänne, oikeasta naisesta!

12 kommenttia :