10. helmikuuta 2015

Rv 34+3 Äitiyspolikäynti

Tänään mulla oli kontrollikäynti Porvoon sairaalan äitiyspolilla kello 9. Viikkoja on jo mukavasti 34+3. Mulla on siis raskausdiabetes, jota seurataan sokerimittauksilla, sairaalassa kontrollikäynneillä ja vauvan kokoa ultralla. Olin lähettänyt heidän pyynnöstään tammikuun parilta vikalta viikolta sokereiden tuloksia sähköpostitse ja sain pari viikkoa sitten kirjeitse uuden kontrolliajan.
Kun pääsin kätilön juttusille, hän kysyi, että olinko nyt viimeisten mittausten jälkeen mitannut pari viikkoa sokereita, kun puhelimessa mulle oltiin sellaiset ohjeet annettu. No, minäpä vaan en ollut saanut mitään puhelua ja itekin ihmettelin, että pitääkö mun olla mittaamatta sokereita tähän kontrollikäyntiin saakka vai mitä kun en saanut ohjeita. No, joku tietokatkos oli ilmeisesti käynyt ja nyt saan taas mitata parin viikon sokerit, lähettää ne sähköpostitse ja nyt on varattu ihan päivämäärä jolloin mulle soitetaan, ettei mene missään vaiheessa ristiin.

Lääkäri kuitenki teki sisätutkimuksen (tosin mun omasta pyynnöstä, koska neuvolassa en enää pääse lääkärin vastaanotolle, niin halusin tietää, että kaikki on niinkun pitää, koska mulla on ollut kipuja ja supistuksia), paikat oli kiinni napakasti, 3cm kohdunkaulaa jäljellä. Eli kaikki oli mallikkaasti. Painoarvioksi vauva sai 2400g ja kasvaa tasaisella keskikäyrällä. Ollaan saatu rakenneultrassa tietää sukupuoli, mutta kysyin lääkäriltä vielä, että voiko varmistaa vielä sen, että voin ostella paremmin vaatteita (lol), ja lääkäri sanoi, että katotaan jos vauva suostuu näyttämää, ja niin siinä kävi ettei nyt saatu näkymään. En tiedä kuinka varmuudella siihen voi luottaa mitä mulle rakenneultassa sanottiin, niin täytyy varmaan ostella aika neutraaleja vaatteita, joita voin käyttää kummallakin.

Nyt mulla ei oo yhtään käyntiä sairaalalla, ellei sokereissa sitten tapahdu ylityksiä, mutta jännä ajatella, että seuraavan kerran meen sinne synnyttämään! iik! mulla on kauhee malttamaton olo, varsinkin kun tuolla ulkona on niin upee sää ja se meinaa sitä, että kevät alkaa lähenemään ja kevään tulo merkkaa sitä, että meidän vauva syntyy! Mutta pakko nyt vaan odotella, vauva tulee kun on valmis. Ihanaa aurinkoista tiistaita kaikille!

4 kommenttia :

  1. Tiedän ton malttaamton fiiliksen :D En millää jaksaisi odottaa. t. kaks viikkoo laskettuun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kääk! sulla noin vähän aikaa enää :D äh aika vois mennä vielä nopeemmin!

      Poista
  2. Ompa jänskää, tsemppiä! :)

    VastaaPoista