13. helmikuuta 2015

Perjantai 13 - Tällä viikolla olen...

Tänään on pitkästä aikaa taas perjantaina 13. Aamulla kun sen tajuaa, mulla ainakin tulee välittömästi tunne, että kaikki tulee menemään tänään ihan pilalle, jotain pahaa tulee tapahtumaan, vaikkei mulla oon yhtäkään omakohtasta kokemusta, että juuri tänä päivänä jotain pahaa tapahtuisi. Siitä vaan on tehty niin taikauskoinen juttu, vähän niinkuin peilin rikkominen, tai, että musta kissa juoksee tien yli.
Mä kuitenkin oon päättänyt, että tää on päivä muiden joukossa, ja itseasissa kiva päivä onkin, koska viikonloppu alkaa, ja Limpulla alkaa hiihtolomakin tänään. 

Mutta takaisin vielä tähän viikkoon. Tällä viikolla olen....

Kärsinyt pahasta flunssasta, joka ei näytä menevän ohi. Viime viikon maanantaina tämä muhun iski ja yhdessä vaiheessa näytti jo paremmalta, mutta pari viimeistä päivää oon taas saanut kitua kipeän kurkun ja tukkoisen nenän kanssa.



Käynyt sairaalassa ultrassa ja vauvan kokoarviossa, radikontrollissa. Vaikka turhauttaa maksaa aina näiden sairaalapäivien bussimakoista se 12€, ja tietty ylimääräisistä poliklinikkamaksuista, niin on ihan kiva,  että pääsee tarkastamaan vauvan hyvinvointia ja tilannetta. Normaalisti niin vilkas vauva on ollut pari viikkoa aika vaisu, mutta veikkaan, että vauvalla vaan alkaa olla ahdasta masussa, ja hän varmaan ottaa paino -ja kasvuharppauksia niin väsyttää enemmän kuin aiemmilla viikoilla. 

Siivonnut. Tai pikemminkin tiskannut jättitiskivuoren, oonko maininnut että vihaan tiskaamista yli kaiken! Ja pessyt neljä koneellista pyykkiä meidän pesutuvassa. Tykkään pyykinpesusta tosi paljon ja nyt vielä enemmän kun käydään pesutuvassa ja siellä on hienot uudehkot koneet, joita huolletaan säännöllisin väliajoin, kellarissa tuoksuu niin huumaavalta ja se pyykkien pesu hoituu käden käänteessä, kun on kaksi konetta ja kuivausrumpu, sekä kuivaushuone käytössä. ....ja kun näihin raskashimoihin on tullut lisäksi pyykinpesuaineen, nimeomaan sen pulverin katseleminen ja koneeseen laittaminen.....
Liukastellut ulkona. Nicce onneks hankki mulle sellaiset mummonaskalit kenkiin. Näytän niin huvittavalta, mutta se on pieni hinta siitä, etten oo vielä kertaakaan kaatunut tänä talvena, siitä voi toki myös kiittää monien vuosien ratsastuksen tuomaa hyvää tasapainoa. Ja nyt kun kirjoitin näin niin ihan varmasti kaadun tänään myöhemmin, gotta love karma.


Tehnyt täyttettyjä lettuja. Okei, Nicce teki letut, ja mä laitoin niihin jauhelihat sisään ja tungin uuniin. Oon aina ollut onneton lettujen paistaja, ne menee aina rikki ja pilalle.
Katsellut kaihoisasti kuvia keväältä 2012, kun Limppu oli syntynyt, olin päässyt omaan kokooni (ehkä vähän pienempäänkin) takaisin, pystyin käyttämään muitakin vaatteita kun verkkareita, pääsin ratsastamaan. yhyyy

Käynyt mummon luona kylässä. Mummolla saa aina jotain herkkuja, ja Limppukin tietää sen. Heti kun Limppu oli päässyt ovesta sisään, oli hän huutanut mummolle ''kauhee nälkä'' ja istuutunut ruokapöytään.
Fiilistellyt kevättä ja ihania aurinkoisia säitä. Mä vaan saan niin paljon energiaa leudoista säistä, auringosta, valosta, lumen sulamisesta, linnun laulusta ja kaikesta ihanasta mitä kevät tuo mukanaan. Vielä kun vauva syntyisi, niin pääsisi kunnolla liikkumaan, puistoilemaan, lenkkeilemään, kuvailemaan. Huomenna onneks pääsen vihdoin shoppailemaan, ja aion ottaa siitä kaiken irti, koska tää voi olla vikoja kertoja pitkään aikaan kun pääsee kunnolla shoppailee, koska kaikkiin paikkoihin kolottaa niin kovin, ettei tee mieli lähteä moneksi tunniksi minnekään.

Ihanaa viikonloppua ja perjantai 13. päivää kaikille!

2 kommenttia :

  1. Musta tuntuu että pe 13 on tosi usein :D Ihana toi sun maha<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D no tänä vuonna vaan 3 kertaa :DD kiitos <3 voiku se tuntuis yhtä hyvältä ku miltä näyttää :D

      Poista