4. helmikuuta 2015

Päivä meidän kanssa

7.30 
Tänään päivä alkoi itseasiassa jo ennen kuutta, kun Liam pomppasi ylös vaeltamaan pitkin kämppää, mutta ohjasin hänet takasin meidän sänkyyn ja nukuttiin mun herätykseen saakka, joka soi 7.30

7.45
Heti kun oltiin noustu sängystä laitoin Limpulle aamupalaa, ja sillävälin herra oli kerennyt käydä avaamassa mun kynsilakkapullon, jonka olin unohtanut yöpöydälle ja lakkaili kynsiään. Eli pesun kautta aamupalalle. 

8.00
Sen aikaa kun Liam söi aamupalaansa, mä aloin meikkaamaan. Ylläolevassa kuvassa no makeup ja makeup, oikee naked truthia kerrakseen, apua! Testailin Lorealilta saamaani ripsaria ja taisin rakastua! Siitä tuli ehdottomasti mun ykköslemppariripsari.

8.30
Kun olin meikannut ja Limppu syönyt, Limppu suuntasi olkkariin kattomaan piirettyjä ja mä kerkesin nappaa aamupalaksi banaanin. Laitettiin vaatteet päälle, otettiin rattaat mukaan ja mentiin odottamaan pihalle bussia. Suunnattiin siis 8.45 bussilla terveysasemalle Limpun puheterapiaan. Bussissa oli jo kahdet rattaat, eikä me oltais oikeasti mahduttu kyytiin, mutta survoin meidät sisään. Ei oltais mitenkään keretty kävellen toiselle puolelle kaupunkia klo 9.30. Enkä mä edes pysty enää niin pitkiä matkoja kävelemään. Väistelin sitten koko bussimatkan uloslähteviä matkalaisia. Onneks Limppu on niin helppo matkaseura, eikä yleensä päästä mitään ääntä bussissa, istua tönöttää vaan paikallaan nätisti.


9.30-10.45
Puheterapiassa meni melkein tunti. Tää oli meidän toinen kerta siellä, ja jatketaan vielä toistaiseksi seurantalinjalla. Limpulla ei oo puheen ymmärtämisessä mitään vikaa, mutta tahtoo tunkea lauseiden väliin 'ka'' sanaa, ja muutenkin tämä puheen tuottaminen on ollut hitaampaa mitä kuuluisi olla. Oon niin älyttömän onnellinen että päästiin melkein heti käymään siellä, täälläpäin kun on about kahden vuoden jonot. Ja täytyy olla kiitollinen että saa apua näin varhaisessa vaiheessa ja että palvelu on meille ilmaista (kun tietää että oikeastihan puheterapia maksaa maltaita). Limpun puheterapeutti on ihan älyttömän mukava ja Limppu tulee niin hyvin juttuun hänen kanssaan, jaksaa keskittyä tehtäviin hurjan hienosti, tänäänkin puoli tuntia putkeen, huhhuh, itellä olis jo menny kärsivällisyys.





11.00
Puheterapian jälkeen käytiin läheisessä apteekissa ostamssa särkylääkkeitä ja sen semmoista. Meille on iskenyt flunssa, tai Limpulla oli se pahimmillaan viikonloppuna, mutta päätin pitää hänet koko viikon kotona, ja mulla alkoi tää maanantaina ja joka päivä menee pahemmaks. Kuumetta ei kuitenkaan oo ollut, mutta olo on aika voimaton.
Käytiin myös kaupassa ja käveltiin Taidetehtaalle odottamaan bussia kotiin.



12.00
Bussissa Limppu kerkes just nukahtaa vähän ennen meidän kotipysäkkiä. Koitin siirtää hänet rattaista sänkyyn nukkumaan, mutta hän heräs ja halusi ruokaa. Syötiin tortilloja, nami! Ja ruokailun jälkeen mentiin pesujen kautta päiväunille...

13.50
Olin niin loppu aamupäivän kävelystä, alavatsaan ja selkään poltteli ja flunssa sai väsymään pahasti. 




15.00
Pari tuntia me leikittiin, väritettiin värityskirjaa ja vaan oltiin. Limpusta kyllä huomaa että hänelläkin vielä flunssa vaivaa, koska oli niin rauhallinen. Viiden aikaan päätin, että mennään suihkuun ja aletaan iltapuuhiin.
Käytiin pesulla, jonka jälkeen mentiin syömään iltapalaa. Tein meille kuumaa kaakaota, Limppu sai vispipuuroa ja viinirypäleitä. Itse söin vaan jugurttia. Iltapalan jälkeen siirryttiin heti makkariin, Limppu selaili hetken kirjaa ja alkoi sen jälkeen katsomaan Karhuveljeni Kodaa makuuhuoneen telkkarista. 18.30 Limppu oli jo unessa. 

Mä aloitin kirjottamaan heti tätä postausta ja aikomus olis vielä syödä jotain ja ehkä kattoa joku leffa. Huomenna on taas aikanen herätys!

Mitäs tykkäsitte tästä postauksesta? :)

16 kommenttia :

  1. Miten L menee noin aikasin nukkumaan? Ihanaa! :D

    Mä tykkäsin kans tosta ripsarista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oho piti kirjottaa postaukseeki et joo tosiaan ei ikinä mee noin aikasin nukkuu et yleensä siin puol ysi mut nyt ku jäi ne päikkärit välistä ni nukahti :D saa nähä mihin aikaa herää aamulla voi luoja :DDS

      Poista
  2. Kivoja nää! Aina hauska seurata millaista arkea muilla elellään! Mä kans just julkaisin tällaisen, oisko ollut maanantaina?

    VastaaPoista
  3. Mä tykkään myös lukea näitä postauksia muiden arkipäivistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki tykkään muiden blogeissa näistä ja tätä oli kiva tehä, oon viimeka tehny varmaa vuos sitten? :D

      Poista
  4. AAA se ripsari on muuten NIIIN hyvä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on!! en oo kyl käyny ees kattoo et minkä hintanen se on :o vai onks sitä ees viel kaupoissa?

      Poista
  5. Hui miten uskallat antaa limpulle 100€ mukin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ai niinkös paljon se maksaa? :D kiva tietää, en oo perehtyny noihin muumimukeihin sen kummemmin, mutta meillä on ihan yhteisessä käytössä kaikki lasit ja mukit. Tykkään antaa Limpulle ton ja sellasen peppimukin käyttöön ku ne on meijän ainoot lapsenmieliset mukit :D eikä Limppu viel tähän mennees oo rikkonu yhtää lasia tai mukia ni kyllä mä uskallan antaa :D

      Poista
  6. odotan ekaa lastani ja jotenki h&m housut ei sovi mulle ne jää rumalle rullalle polvista.... tuskaa :D mut sul näytti hyvältä ig:essa leggarit ja muut hyvältä nii mistä ostat ne ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tarkotat tän päivän #ootd kuvaa niin ne leggarit on gina tricotista, ja ne on suurimmas osas kuvista päällä koska ne on ainoot mitkä menee viel sillee kunnol jalkaan ;DDDS

      Poista