17. tammikuuta 2015

Rv 31+0

Täällä voidaan hyvin! Viime tiistain tutkimusten jälkeiset kivut ovat hellittäneet ja raskausviikkoja on nyt kasassa 31, eli 32 raskausviikko alkoi. Tuntuu käsittämättömältä ajatella, että viiden viikon päästä vauva on täysiaikainen ja voi vaikka jo syntyä. En osaa yhtään veikata milloin tämä toinen mahdollisesti olisi tulossa, syntyykö ennen laskettua vai paljonkin sen jälkeen. Mua on myös alkanut jännittää synnytys ihan kauheesti! En siis mitenkään innolla sitä odota ja jatkuvasti mun ajatukset harhailee,  että mitä jos tämä synnytys ei menekään hyvin. Oon lukenut (en siis etsinyt tietoa, näihin vaan ei vaan voi olla törmäämättä tässä somen ihanassa maailmassa) kaikkia kauhempia synnytyskokemuksia ja kertomuksia. Mitään varsinaisia synnytykseen liittyviä toiveita mulla ei ole, paitsi, että säilyttäis vauvan kanssa molemmat hengissä, ponnistusvaihe ei kestäisi 40min,  niikuin Limpun aikana, ja säästyisin pahimmilta repeämiltä. Limpun synnytys meni oikeastaan aika loistavasti ja hyvin, joten mitään traumaa ei tähän tän hetkiseen pelkoon liity, en vaan pysty uskomaan, että mulla olis niin hyvä tuuri toistamiseen, että toinenkin synnytys menisi yhtä hyvin. En tiedä pitäiskö mun neuvolakäynneillä ja sairaalan kontrollikäynneillä mainita näistä peloista, kun näiden suhteen ei oikeen voi esittää mitään vaatimuksia, vaan toivoa parasta, että kaikki menee hyvin. Alempana vauvamasukuvan lisäksi kuva meidän tän hetkisestä olkkarista, mitäs tykkäätte? Tämmöstä se on asua kun joutuu yhdistämään olohuoneen ja lapsen leikkinurkkauksen, HALUUN MUUTTAA!
Ihanaa viikonloppua kaikille!

6 kommenttia :

  1. voin lohduttaa ja sanoa että yleensä kakkosen synnytys menee kai paremmin.. Mulla oli kans esikoisen ponnistusvaihe 45min mutta sitten taas kakkosen kesti vain 5min. kun jotenki ties mitä oikeesti piti tehä siinä jne. Ja kakkosen synnytys oli mulla muutenki tosi paljon helpompi kun ekan. Nyt toivon että tämä kolmas tulee yhtä helposti kun kakkonen jos ei helpomminki. Vähän meinaa alkaa jännittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. iiik toivottavasti! tsemppiä sinnekin tulevaan koitokseen :)

      Poista
  2. Mäkin voin lohduttaa, et eiköhän se mee hyvin! Mulla eka synnytys oli unelma ja ootin että tää toinen on ihan kauhee, mutta kuinkas kävikään! Ihan yhtä unelma synnytys, jos ei vähän ihanampi vielä ;p hyvin se menee, tsemppiä teille! Tuleeko nicce mukaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. iiik mua niin jännittää! toivottan et menee hyvin! Joo tulee Nicce mukaan, vaikka sanoin että ei se haittais vaikkei tulis kun Nicelle ainakin Limpun syntymä oli aina rankka kokemus, siis nähdä mut niin kovissa kivuissa voimatta tehdä mitään asialle ja mä taas olun huolissani nicestä kun se oli niin hiljaa ja kalpee xDD

      Poista
  3. Kohta teillä on jo pieni siellä <3 Hyvin se synnys menee, usko pois <3

    Mä haluaisin kans ikeaa <!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin on! korkeintaan kymmenisen viikkoa, apua!
      mä oon odottanu tätä ikeareissuu niin kovin, toivottavasti löydetään kaikki mitä mennään hakemaan, ainakin ne tärkeimmät :D

      Poista