30. joulukuuta 2014

Vuosi 2014

Tämä vuosi alkaa vedellä viimeisiään, joten on aika katsastaa vähän tätä mennyttä vuotta.

Vuosi on kaiken kaikkiaan ollut ihana, opettavainen ja antanut mulle todella paljon.
Alkuvuodesta Liam täytti kaksi vuotta. Meidän pieni rakkaamme on tässä vuodessa kasvanut ihan älyttömän paljon. Hän on oppinut puhumaan ja kommunikoimaan päivä päivältä enemmän, hän reagoi ympäröivään maailmaan ihan yllättävä tarkkavaisesti, ottaa apinan lailla mallia meistä aikuisista, ja on niin pedantti kuin ihminen vain voi olla.

Alkuvuodesta meillä oli koulussa meneillään kamalin jakso, ja mä olin todella uupunut. Ala ei enää tuntunut yhtään omalta, ja tuntui, että räpiköin loputtomassa suossa. Mua ahdisti työssäoppimispaikkani todella paljon, ja välillä olisi vain tehnyt mieli mennä vessaan itkemään. Nautin täysin rinnoin kaikesta vapaa-ajastani, jonka sain viettää perheeni kanssa ja olisin niin paljon mielummin ollut kotiäitinä Liamin kanssa. Musta tuntui siltä, että olin umpikujassa, enkä tiennyt mitä tehdä koulun suhteen. Jatkoin kuitenkin kaikesta huolimatta, kovalla sisulla ja silleen.

Huhtikuussa mun blogini pääsi mukaan Indiedays Inspirationiin, ja olin ihan onneni kukkuloilla blogin kanssa. Pääsin myös ensimmäistä kertaa ID blogitapahtumaan ja pääsin tutustumaan toinen toistaan upeampiin bloggaajiin.
Säiden lämmettyä aloin käymään lenkillä. Tehtiin siitä perheen yhteinen juttu ja käytiin pitkillä lenkeillä ja tehtiin kaikenlaista lihaskuntoa.
Vihdoin ja viimein koulussakin vaihtui jakso, ja olin onnellinen kun pääsin takaisin kouluun. Alkanut jaksokin tuntui heti paljon enemmän omalta ja mielenkiintoisemmalta.

Kesän alussa käytiin meidän mammaporukan kanssa laivalla ja hiukan ennen juhannusta lähdettiin risteilylle mun äidin, siskon ja Limpun kanssa. Alkukesä oli kovin sateinen ja muistan kun istuttiin rannalla kaikki pyyhkeet päällä ja odoteltiin, että aurinko alkaisi paistamaan.
Olin malttamaton, koska kesäkuussa meillä oli vielä koulua, enkä millään olisi jaksanut istua koulun penkillä kun kesä oli jo käsillä.

Heinäkuussa vihdoin pääsin lomalle ja kunnon helteetkin alkoivat. Heinäkuussa tein positiivisen raskaustestin, enkä olisi voinut olla onnellisempi. Tuntui pitkästä aikaa siltä, että iso stressikivi vyöryi harteilta. Oltiin niin pitkään odotettu toista vauvaa, ja mun olisi tehnyt mieli kailottaa koko maailmalle, että jeeee meille tulee toinen lapsi! Mutta maltoin, koska menetyksen pelko oli niin kova, että pidettiin tieto vain lähimmäisten kesken, ja tietysti koululle kerroin, koska opintoihin tuli kuukauden pituinen sairausloma pahoinvoinnin takia, ja jouduttiin miettimään mun opintojen kulkua uusiksi.

Elokuussa oli kovat helteet, ja meidän asunnossa oli ihan mahdoton olla. Oli kuuma nukkuessa ja valveilla, hyttyset söi ja oli tukalaa. Lähdettiin elokuun puolessa välissä mun äidin, äidin työkaverin, Limpun, mun enon ja hänen naisystävän kanssa Kreetalle viikoksi. Matka oli ihana ja rentouduttiin ja nauttiin sielumme kyllyydestä. Käytiin shoppailemassa lähimmässä kaupungissa, katselemassa rannalla auringonlaskua, syötiin hyvin ja maattiin altaalla ja uitiin. Tällainen ''a little getaway'' kaikesta viikoksi tuntui niin hyvältä.


 Lokakuu oli oikeastaan tällainen ''blogikuukausi''. Pääsin mukaan Kaksplussan blogiyhteisöön, gaalaltiin taas Indiedaysin blogitapahtumassa, olin Kaksplussan studiolla kuvauksissa blogiyhteisön mainokseen, joka on jo näkynyt marraskuun ja joulukuun lehdissä.

Suunniteltiin ja valmistauduttiin tulevaan arkeen. Sain viettää aikaa paljon enemmän Limpun kanssa, koska päiväopinnot muuttuivat verkko-opinnoiksi, ja on tuntunut siltä, että koko elämä on tasapainossa, ja voidaan kaikki paljon paremmin. Raskaudesta ja vauvasta taas on saanut olla huolissaan, kun saatiin ylimääräinen ultra-aika ja nyt kun todettiin vielä radi ja saa mittailla sokereita, mutta silti olen onnellisempi ja iloisempi mitä alkuvuodesta.  Joulukuussa julhittiin myös häitä ja käytiin risteilyllä jouluisessa Tukholmassa.

Kiitos kaikille, jotka olivat mukana meidän vuodessa 2014, autoitte tekemään vuodesta ikimuistoisen. Toivottavasti 2015 on yhtä ihana vuosi <3

2 kommenttia :