10. marraskuuta 2014

Viikonloppu & Isänpäivä '14

Lauantaina juhlittiin mun äitiä, joka täytti 50 vuotta.
Lähdettiin aamulla heti seitsemän jälkeen ostamaan kaupasta aamupalatarvkkeita ja suunnatiin siitä äidin luo. Tehtiin Nicen kanssa (Nicce teki ja mä yritin estää Limppua syömästä niitä kaikkia) herkullinen aamiainen/brunssi, joka sisälsi paistettua -ja keitettyä kananmunaa, nakkeja, leipää, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaaattia, maustekurkkua, salaatia, jugurttia, mehuja, kahvia, satsumaa ja päärynää. Lahjaksi oltiin ostettu uusi telkkari, mutta me tuotiin vielä äidin lempparisuklaata ja prinsessakortti.
Äiti oli äärimmäisen kiitollinen ja onnellinen. Sanoi, että tuntui hyvältä täyttää 50vuotta.


Oltiin äidin luona koko päivä. Käytiin välissä kauppareissulla hakemassa isänpäivälounasta varten tavikkeita ja illemmalla mun kaveri, Limpun kummitäti tuli käymään kylässä. Oli ihana nähdä pitkästä aikaa, eikä Limppukaan ujostellut lainkaan, vaikkei Niksua muistanutkaan. Toivottavasti keretään näkemään pian uudestaan.

Sunnuntaiaamuna noustiin Limpun kanssa ennen seitsemää. Mä aloitin tiskaamisen ja Limppu katsoi muumeja ja leikki autoilla. Hieman seitsemän jälkeen olin saanut valmiiksi tiskauksen ja Nicen toiveiden mukaisen aamiaisen, ja mentiin Limpun kanssa herättämään pappa. Limppu oli niin ihana! Heilutteli Nicen hereille hokemalla ''Hetää Pappa, onnee Pappa'' ja ojenteli lahjoja Nicelle. Limppu oli tehnyt päiväkodissa aivan upean taulun, jossa oli hänen kädenjäljet. Mä olin ostanut Nicelle sukkia, boksereita, ihanan lämpimät villahanskat, söpön termarimukin ja hierontavälineen.



Puolen päivän aikoihin mun äiti tuli meille ja alettiin valmistamaan isänpäivälounasta. Menussa oli viljaporsaan ulkofilettä, valkosipuliperunoita, ruskeakastiketta ja tonnikalasalaattia kahdella eri dipillä. Mun äiti oli meidän kanssa juhlimassa, koska aina isänpäivä juhlin mun äitiä, joka on tehnyt suurimman osan mun ja sisarusteni kasvatuksessa. Mun äiti on hoitanut äitiroolin lisäksi isän roolia, sen jälkeen kun mun äiti ja isä erosivat, eikä oltu enää paljonkaan tekemisissä isäni kanssa.






Ruokailun jälkeen syötiin suklaata ja sulateltiin ruokaa. Neljän aikoihin mun äiti lähti kotiin ja Limppu halusi ihan välttämättä mennä mukaan auttamaan jääkaapin sulatuksessa ja pyykkien pesussa. Me jäätiin Nicen kanssa kotiin ja n. tunnin päästä lähdettiin myös äidin luo, ja jakettiin siitä kaikki koirien iltalenkityksen muodossa ärrälle, ja kotiin.


Minkälainen isänpäivä teillä oli :)?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti