22. marraskuuta 2014

Joulukadun avajaiset






Tänään oltiin aamupäivästä joulukadun avajaisissa. Käytiin moikkaamassa pupuja, poneja ja lampaita. Ja olihan paikalla itse joulupukkikin.

Mulla on aina päässä ihania ideoita, kuinka mennään yhdessä perheen kanssa johonkin tapahtumaan. Kuinka lapsi on iloinen, nauravainen ja tottelevainen, puoliso yhtä innoissaan tapahtumasta kuin minä, ja minä voin keskittyä ikuistamaan kamerallani ihania hetkiä, ottaa upeita valokuvia, kun lapsukaiseni pääsee ensi kertaa silittämään lammasta ja ruokkimaan pupua. Kerta toisen jälkeen huomaan, ettei mun ajatukset mene yksiin toteutuneen kanssa.

Päästiin paikalle rämpien pitkin hankia. Auraajat olivat unohtaneet jalankulkijat. Päästiin tosiaan paikalle ja Nicce, joka oli varustautunut lyhytvartisiin tennareihin, alkoi valittaa kylmyyttä, jo ennen kuin Limppu oli päässyt ensimmäistä eläintä katsomaan. Kuvauksesta ei näin ollen tullut mitään, koska minä olin se joka vahti Limppua eläinten lähellä. Limppu arkajalka pysytteli vähän kaumpana eläimistä vaikka kuinka koitin houkutella. Pikkuhiljaa hän alkoi lämmetä, ja sitten sitä juostiinkin ja muistuteltiin miten eläimiä silitetään, ja että ponien taakse ei mennä seisomaan. Kanien luo jonottaessa pikkutyypin mieli muuttui sata kertaa, hän suttui mulle ja lopulta yritti haudat yhtä pupua heinien alle. Päätin, että nyt saa riittää eläinten kanssa, ja seuravaksi odottelemaan pukkia. Minullahan oli tarkka visio pässäni kuinka saan herttaisen kuvan Limpusta pukin sylissä... vaan ei olisi taaskaan pitänyt olettaa mitään; Limppu ei suostunut edes katsomaan joulupukkia ja roikkui minun kaulassa kuin henkensä edestä, jopa tonttutytöt pelottivat.

Huhhuh, ehkä uusiksi ens vuonna?

Oli meillä ihan oikeesti kivaakin, nähtiin Limpun vaaria ja mummopuolta, käytiin kahvilla, nähtiin Onni-orava, saatiin grillattua makkaraa, glögiä ja pipareita ja kyllä Limppukin nautti vähän arjesta poikkeavasta päivästä.

Ihanaa lauantaita kaikille!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti