3. marraskuuta 2014

Hormoonihirviö täällä moi!

Enpä olisi uskonut, että yksikään raskausoire olisi saanut mua yllättyneeksi, mutta väärässä olin. Kun odotin Limppua, olin hyvinkin rauhallinen odottaja, ei mitään isompia tunteenpurkauksia, vaikka välillä saatoin pari kyyneltä tirauttaa, kun oikein loukkaannuin.

Nyt viikon sisällä oon huomannut, että oon suuttunu aivan käsittämättömistä asioista, ja tämä kiukustuminen on sellaista nollasta sataan sekunnissa. Vaikka oon aina ollut aika tulinen, vähän tempperamenttinen, vahvat mielipiteet omaava, niin en ikinä tällainen. Räjähdin Nicelle mm. äsken siitä, että hän väitti Kaksplussan ilmestyvän jokaisen kuun keskivaiheilla, ja tiedän, ettei asia näin ole. Ja mitä tein minä? Näytin keskisormea ja marssin huoneeseen mököttämään. Minä. 24-vuotias äiti-ihminen näytin keskisormea.

Raivostun tätä nykyä kaikista keskusteluista joita somessa luen, tulkitsen jokaisen ihmisen sanomiset ehkä hiukan väärin, kaivan verta nenästä, yritän haastaa riitaa ja suutun jos en sellaista aikaiseksi saa. Tiedättekö sen kohtauksen Disneyn Herkules elokuvasta,  kun Haadesin naama menee sisäänpäin kun Herkules lyö häntä? Sellaisen naaman nään kaikkien kohdalla, jotka vähänkään ärsyttävät. Limppu ei onneksi oo joutunut mun kiukun kohteeksi, päinvastoin tekisi mieli halia häntä kokoajan.

Kertokaa mulle, että tää menee ohi? Mä en kestä itseäni ollenkaan!

20 kommenttia :

  1. Tuttua täälläkin. Paitsi et se alkoi heti plussan jälkeen ja nyt on 16. viikko menossa. Sanonpahan vaan, että voi mies parkaa.. Vaikka kiukun tullessa en sääli häntä yhtään :'D mun oma äiti on myös saanut kärsiä tästä ja ensimmäiseen kymmeneen viikkoon ei voitu puhelimessa edes keskustella.

    Kyllä kai se synnytyksen jälkeen viimeistään helpottaa?? :D tai vauvavuoden jälkeen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi ei :DD mä toivon et mun läheiset kestää mua silti vaik käyttäydynki vähän tyhmästi :DD hahaja

      Poista
  2. Hehe, mie olin tuommoinen raskaana ja taidan olla vähän muutenkin... :D Toivottavasti siula auttaa synnyttäminen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahaah :D ihana!
      toivottavasti tää helpottaa aiemmin, herranjumalan;DS

      Poista
  3. Voi eiiii :D ei sais nauraa....mutta vähän huvitti :D se menee ohi ♡♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haahah mua naurattaa itteeeniki parin minuutin jälkee raivokohtauksesta :DDD

      Poista
  4. Hahahha mä niiin muistan ton! Pakko linkata sulle postaus, jonka kirjotin mukamas sarkasmilla, vaikka oikeesti tarkotin jokasta asiaa ehkä tosin vähän liiotellen (= http://osjmblogi.blogspot.fi/2013/03/21-tapaa-pilata-avoliitto.html). Mä en siis vielä tollon tienny olevani raskaana ja mietin, et mikä hitto mua vaivaa ja sit kun sain tietää niin osasin heti yhdistää, et kyseessä oliki hormonihirviö. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah mulla onneks vasta puolen välin aikoihin alko tunteen heittelee :D

      Poista
  5. Mä olin raskauden alusta loppuun tollanen, raivarin jälkeen tuli aina sellainen vuosisadan"kaikki vihaa mua" itku.:D Yhdet ikimuistoisimmat raivarit oli kun mun mies toi väärää paahtoleipää kaupasta, suutuin niin paljon että itkin ja huusin vaan miten hän ei ollenkaan tunne mua ja kyllä hänen pitäis tietää etten tahdo syödä paksua paahtoleipää. :D Nyt yritetään toista ja jännityksellä odotan oonko yhtä dramaattinen toisenkin raskauden, toivon tosiaan että en! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahah voi ei :DDD mul ei kyl oo vielä tullu fiilistä et kaikki vihaa mua sen jälkeen ku oon raivonnu, vaan hätkähdän hetken päästä sillee et hetkinen, miks tosta piti noin paljon raivostua :D

      Poista
  6. Mä olin kans KAMALA raskausaikana :D hävettää lukee jotain vanhempia postauksiakin kun tuntuu et oon ollu kaikesta niin henkeen ja vereen :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana :DD se on oikeesti niin jännä miten hormoonit muuttaa ajattelutapaa d

      Poista
  7. Hahaha anteeks mun on kans pikkusen pakko naura! ihana sinä :D mä olin raskaana vaan tosi tunteellinen enkä kiukutellu, mutta auta armias kun alotin minipillerit. Sillon olin kyl hirviö! Ei sopinu mulle ne pilsut alkuunkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua itteenikin naurattaa aina jälkeenpäin ku ajattelen miten skitso oon ;D

      Poista
  8. Mä olin kans rauhallinen sillon raskaudessa. On varmaan hassua ku nyt meneeki erilailla kaikki tunteet jne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on ihan älyttömän hassua! Miettii aina jälkeenpäin että mikä ihme mua vaivaa :D

      Poista
  9. Vaikka nyt ei aina tuntuis siltä, niin ainakin myöhemmin voitte hekotella tälle ajalle! :D Mä olin ihan varma että musta tulee hormonihirviö, kun oon muutenkin vähän temperamenttinen ja voin hermostua paljonkin jostain asiasta. Läheiset vitsailikin siitä etukäteen ja kaikkea, mikä oli vähän ärsyttävää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl mua jo nyt naurattaa, ennen seuraavaa raivaria :DD Se on oikeesti niin jännä miten hormoonit voi muuttaa, enkä uskois ellen olis itse kokenut sitä!

      Poista