7. lokakuuta 2014

Rv 16+3 Neuvolakuulumisia

Blogin Facebook sivulle jo kertoilinkin, että tänään kävin neuvolassa tsekkailemassa meidän pikkukakkosta.
Pikkusella oli kaikki ihan hyvin, ja mun yllätykseksi neuvolalääkäri alkoikin ultrata, kun olin ollut ihan siinä käsityksessä, että meillä ei neuvolassa ole edes ultralaitteita, vaan kaikki ultraamiset tapahtuu sairaalassa. No, mutta mieluinen yllätys tämä kuitenkin oli, vaikken saanutkaan kuvia ja ultraus itsessään kesti varmaan alle minuutin. Tarkastettiin, että syke löytyy ja vilkas kaveri näyttää meille tulevan jälleen. Ja voi miten hurjasti toinen oli kasvanut, sitten viime näkemän. Oon nyt parin päivän aikana alkanut tuntemaan enemmän ja enemmän liikkeitä, mutta mahan kasvu junnaa paikoillaan. Toisaailta ihan hyvä, koska tiedän, että kyllä se siitä lähtee vielä kasvamaan ja mun mahaa koristaa jo Limpun raskausajalta niin komeet tiikerinraidat, että olis kiva jos niitä ei tulis lisää.

Tähän meneessä raskaus ei tunnu kovinkaan konkreettiselta, muulloin kun ultran yhteydessä, kun pystyy ihan omin silmin näkemää, että kyllä siellä mahassa vaan kasvaa uusi pieni elämä. Nyt tosiaan on niitä liikkeitä alkanut tuntumaan, joka myös omalta osaltaan tekee tästä "uskottavampaa" , mutta jotenkin sitä vaan unohtaa arjen hektisyydessä että masussa matkustelee Limpun pikkuveli tai sisko. Limppu tosin on jo ilmoittanut mielipiteensä asiaan; "Ei vauva, mua Timpuvauva" Eli, että hän on meidän vauva eikä lisää vauvoja meille kiitos :D

Alavatsakivuille, joista oon joutunut kärsimään, löytyi ehkä syy, vti. Jotenkin niin arvattavaa, kun oon koko nuoren ikäni joutunut kärsimään siitä, nyt tosin on ollu pidempi aika viimeisimmästä infektiosta, mutta huomenna oon menossa käymään labrassa ja toivotaan, että sieltä selviää lisää.

Masukuvia ja vauvantarvikepostauksia tulee tasaiseen tahtiin, mutta kertokaa ihmeessä jos teillä on jotain erityistä mielessä, niin koita toteutella :)

7 kommenttia :

  1. Voi vitsit vähän ihanaa jos sait nähä ultralla <3 Meillä täällä kevarissa mitää sellasta ole :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkää en tienny että keskustassa on, koska Limppua odottaessa ei kertaakaan lääkärineuvolassa katottu ultralla :/

      Poista
    2. Ei mun kavereillakaa oo ollu keskustassa mitään tollasta, niin varmaan uus juttu :) Mutta kiva juttu :)

      Poista
  2. Aw, pikkuhiljaa se maha kasvaa ♥ Ihan tuli tippa silmäkulmaan.

    VastaaPoista
  3. Oi ♡ mulla oli tossa vaiheessa jo ihan kaamee pötsi :D mut hei arvaas alkoko tekee mieli berliininmunkkeja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D mä luulin et mun maha olis kasvanu nopeemmin ku kaikki sano että toisen lapsen kanssa maha alkaa kasvaa nopeammin, mutta ei mulla :/ :D
      Berliinimunkki <3

      Poista