22. syyskuuta 2014

Rv 14+2 & Mahakuvia

Nyt maha on vihdoin alkanut vähän kasvamaan, mutta yllättävän vähän kuitenkin, kun luulin, että toisen kanssa mahan kasvu olisi nopeampaa, mutta kai tämänkin on kovin yksilöllistä.

Raskaus on sujunut tähän menneessä oikein hyvin, nyt tosin on alkanut ilmetä liitoskipuja enemmän, varsinkin varomattomien liikkeiden yhteydessä ja kovan rasituksen jälkeen. Väsymys on parina viime päivinä hellittänyt, ja olen jaksanut siivoilla ja kokkailla normaalia enemmän. Paino on mun äidin vaa'an mukaan tippunut lähtöpainosta 3kg, mikä on toisaalta parempi, kuin se painon nousu mun tapauksessa, kun en ollut tosiaan mikään alipainoinenkaan raskauden alkaessa. Ruoka tai mikään syötävä ei ole maistunut koko raskauden aikana entiseen tapaan, vaan kaikki vähän ällöttää ja on vaikea miettiä mitä ruokaa tekee koko perheelle, kun itseä alkaa vaan oksettamaan kaikki syötävä. Parina päivänä mulle on tullut kyllä ihan jäkyttävä mäkkiruokahimo, ja viime viikolla pääsinkin syömään sinne mun luokkalaisen kanssa, mutta esim. eilen jouduin tyytymään olemaan ilman, koska en jaksanut lähteä kävelemään toiselle puolelle Porvoota ja takaisin.

Limppua oottaessa tunsin ensmmäiset liikkeet hyvin aikaisilla viikoilla, siihen nähden, että hän oli ensimmäinen lapsi ja ensmmäinen raskaus. Liikkeet tuntui pieninä muljahteluina ja myöhemmin poreiluna alavatsassa. Mistä mä olen yllättynyt, on se, että tämän toisen kanssa mä olen tuntenut jo ensimmäiset liikkeet! Parina iltana olen tuntenut pienen möhkäleen kättä vasten painaessa oikealta puolelta alavatsaa ja maha on mennyt ihan toispuoleiseksi, ollen ihan normaali vasemmalta puolelta ja todella koholla oikelta puolelta.

Vaikka tämä onkin toinen raskaus ja kaiken on jo periaatteessa kerran kokenut, on se silti tälläkin kerralla niin iso ihmetyksen aihe, ja kaikki tuntuu osittain uudelta, mutta toisaalta tietää mitä se raskaus on, niin osaa enemmän nauttia niistä pienistä jutuista enemmän, kuin ensimmäisellä kerralla. Meillä on vielä kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan, enkä malttais millään odottaa enää, aika tuntuu matelevan eteenpäin.

Onko siellä muita, joilla on laskettu aika maaliskuussa? :)

<3: Laura

15 kommenttia :

  1. Iiiiih, mua itketti tääkin postaus. :D Voi vauvvvvat. <3

    VastaaPoista
  2. Löysin sun blogin instan kautta. Ihana seurata kun itselläkin LA 25.3 :)
    Ihana blogi sulla, ja onneks olkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, onnea sullekin odotukseen :) ja kiitos paljon! :)

      Poista
  3. Liityin lukijaksi, kiva nähdä miten raskaus siellä etenee kun itselläkin asia on ajankohtainen :) tosin meillä LA vasta 15.4.2015

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa seurailemaan :) ja onnea odotukseen sinnekin :)

      Poista
  4. Ihana masu! :) Mun blogista löytyy kahdesta viimeisimmästä postauksesta masukuvia, jotka on otettu viime perjantaina. (rv 14+2)

    VastaaPoista
  5. Voih kivaa että oot jo tuntenu liikkeitä :) Itse tunsin ekan ja tokan kanssa rv 18+ ja nyt tässä kolmannessa menossa 17+ mutta en ole kai vielä tuntenu, ihan kun olisin eilen illalla tuntenu jtn.. Mutta olen varma sitten kun ne tulee säännöllisesti :)
    Mulla on melkeen LA maaliskuussa :D La on siis 24.2 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näistä ekoista liikkeista onkin vähän epävarma olo, mutta sittenkun ne muuttuu ihan säännöllisiksi ja jokailtaisiksi niin voi olla varma, mutta jos nämä ei oo ollu liikkeitä niin en tiedä mitä ihmettä mun maha meinaa :DD

      Poista
    2. Mä oon muutaman viikon tuntenu jtn pientä välillä, mutta just koska ne ei sit tuu koskaan säännöllisiks niin epäilen että on jnt muuta.

      Poista
  6. Ihana pieni vauvamasu! :) Jostain löysin blogisi ja lukijaksi jäin, koska minullakin toisen lapsen la on 4.4. :) Eli en ihan hirveän kauakana perässä tule viikoissa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa seurailemaan! :) onnea sinnekin odotukseen ;)

      Poista