28. elokuuta 2014

Crete, Maleme Day 7

Tänään herättiin vasta kahdeksalta, mutta mun olo ei ollut yhtään levännyt, koska olin nukkunut niin huonosti edellisenä yönä. Meidän ilmastointi pauhaa vähän täysillä ja mä palelin ja tyynyt on kovia, eikä niiden kanssa pysty oikein nukkumaan. Ilmastointia voisi säätääkin, mutta mun äiti nyt näköjään haluaa palella, tai sitten mä oon ainoa joka palelee.

Aamupalan jälkeen valmistauduttiin nopeasti huoneessa ja kiiruhdettiin läheiselle bussipysäkille. Juuri meidän tuurilla samalla sekunnilla bussi kaahasi pysäkille. Bussi Malemesta Plataniakseen maksaa vaan 1,60€. Tällä kertaa bussi oli paljon tyhjempi ja päästiin kaikki istumaan. Oltiin Plataniaksessa jo yhdeksältä ja kaikki kaupat oli vielä kiinni. Kierreltiin sitten tovi toiseen suuntaan, missä ei edellisellä kerralla käyty ja yksi kauppa oli aukaissut ovensa ja löysin sieltä kivan lompakon ja meikkipussin. Pikkuhiljaa muutkin kaupat alkoivat avata oviaan ja mä pääsin vauhtiin. Ostelin kaikenlaista ihanaa, mm. täydellisen laukun, joka näkyykin hiukan tuossa matkalaukku kuvassa. Käytiin syömässä sellaisessa paikassa kun Snackbar (jotain) ja siellä oli tähän menneessä parhaimmat ruuat! Söin juustohampparin ja ranskikset Limpun kanssa puoliks ja jälkkäriks otin mansikkapirtelön. Meidän tarjoilija osas hiukan suomea mikä oli tosi positiivinen yllätys niin mulle kuin Limpullekin, hän osas mm. sanoa kaikki meidän ruuat suomeksi, sanoi Limpulle "poika istu" kun Limppu pelleili ennen ruokaa ja kun hän toi ranskiksia, sanoi "Limpulle ranskalaiset" :D

Pian ruokailun jälkeen lähdettiin taksilla takaisin Malemeen ja vaatteiden vaihdon jälkeen altaalle uimaa. Limppu nukkui taas rattaissa altaan reunalla päikkärit.
Oltiin altaalla johonkin viiteen asti, jonka jälkeen mentiin pesulle ja lähdettiin päivälliselle. Ennen päivällistä käytiin kuitenkin poimimassa altaan takaa sellaisesta vähän niinkuin "vallihaudasta" tai sellaisesta syvästä betoniojasta Limpun legolentokone, jonka se oli tiputtanut sinne vahingossa. Käytiin myös lähikiskassa ostamassa huomista lentoa varten sipsiä evääksi.

Päivälliselle mentiin ihan vaan hotellin ravintolaan, koska ei jaksettu lähteä enää minnekkään pidemmälle. Syötiin tonnikalasalaatit ja ranskalaisia ja heti Limpulle maistui päivän molemmat ruuat kun en tilannut hänelle omia aterioita, vaan sai "ottaa multa" vaikka siis olin tarkoittanut ne meille molemmille. Kumma juttu.

Syömisten jälkeen tultiin tänne huoneeseen pakkaamaan tavaroita ja voi jeesus! En meinannut millään saada mun laukkua kiinni! Joudun nyt ottamaan kaksi laukkua käsimatkatavaroiksi, että saan kaikki tavarat raahattua kotiin. Onneksi mulla on varaa ottaa kaksi kassia käsimatkatavaroiksi, koska toinen on Limpun ja toinen mun.

Huomenna me lähdetään täältä hotellilta 7.55 ja Suomessa me ollaan kolmen aikoihin.

Toivottavasti ootte tykänneet näistä matkapostauksista, näitä on ollut ihana tehdä, ja hyvä, että teinkin niin on muistot tallessa kirjoitettuna kun nykyään mulla alkaa olla niin pitkät piuhat, että unohtelen ihan arkisiakin asioita! :D Mä palailen heti kunnon matkakuvien kanssa blogin pariin, kun ollaan selvitty matkasta ja vietettu Nicen kanssa aikaa <3

Toivottelen kaikille ihanaa alkavaa viikonloppua, pus!

<3; Laura

2 kommenttia :

  1. Hei voitko tehdä sitten ostospostausta? :) Ja toivottavasti lento sujuu hyvin! :)

    VastaaPoista
  2. joo tottakai teen ostospostauksen :) lento sujui hyvin, Limppu nukahti ennen nousua ja nukkui yli puolet matkasta :D Mä vaan kärsin taas tosi kovasta pahoinvoinnista lennon aikana :/

    VastaaPoista