25. elokuuta 2014

Crete, Maleme Day 4

Tänään lähdettiin aamupalan jälkeen n. klo 9 bussilla Palatiakseen. Bussi oli melkein puoli tuntia myöhässä ja täällä oli kummallinen tapa nousta bussiin; takaovesta sisään, jonka jälkeen rahastaja juoksee bussin käytävällä rahastamassa ihmisiä. Bussi oli ihan tupaten täynnä ja ihmisiä seisoi käytävillä, me onneks saatiin mun äitin ja Limpun kanssa tanskalaisilta turisteilta paikat. Matka meni tosi nopeasti maisemia katsellen.

Oon ollut kaksi kertaa aiemmin pienempänä Kreetalla, Haniassa ja käynyt siellä Hanian keskustassa pyörimässä joten ainakaan minä en missannut mitään kun päätettiin mennä Hanian sijaan Palataniakseen shoppailemaan. Plataniakseen on täältä Malemesta vain 7km (luultiin aluksia että 5km) ja Haniaan on sitten vähän pidempi matka, joten ajateltiin, että tää on sen pituinen matka, jonka Limppu jaksaa istua hermostumatta bussissa tai taksissa. Toki Haniassa olisi ollut enemmän kauppoja, mutta mulle riitti aivan loistavasti Plataniaksessa olevat pikkuputiikit.

Kierreltiin Plataniaksessa nelisen tuntia, osteltiin kaikenlaista, kuten kännykälle kuoret, Limpulle t-paita ja Nicelle ihanan tuliaisen (ostin itselleni samanlaisen) mutten voi kertoa sitä vielä jos Nicce sattuu näkemään tän, haluan että se on yllätys :)
Mun äiti löysi itselleen laukun ja äidin kaveri ihanan mekon. Mä koitin etsiä sellaista vähän isompaa laukkua, johon saisin menemään kaikki tuliaiset, mutta sen verran kivan, että voisin käyttää sitä kotona aina kun mennään jonnekki pienelle matkalle ja tarvii vähän enemmän tavaraa mukaan. En kuitenkaan löytänyt mitään tarpeeksi edullista, mutta mennään onneksi vielä kerran käymää Plataniaksessa niin sitten toivottavasti löydän kaikki mitä olin suunnitellut ostavani.

Plataniaksesta kun saavuttiin hotellille, vaihdettiin samantien uimakamppeet päälle ja mentiin polskimaan. Tällä kertaa mä istuin varjossa koko ajan, koska mun iho on tosi kipeenä ja herkkänä kun menin polttamaan itseni eilen. Oltiin altailla puoli kahdesta viiteen, jonka jälkeen mentiin huoneeseen suihkuun ja valmistautumaan myöhäiselle päivälliselle. Päivällisen jälkeen käytiin vielä pikaisesti Inka super marketissa ostamassa Limpulle jugurtteja ja mä keskityin tyhjentämään suklaahyllyä, täällä kun on kaikkea superhyvää mitä ei suomesta saa, tai on saanut joskus mutta on poistunut myynnistä :)

Huomenna mennään illalliselle ja kiertelemään Malemen rantakauppoja ja tavernoita vähän tarkemmin :)

<3; Laura

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti