23. elokuuta 2014

Crete, Maleme Day 2

Päivä kaksi lähti käyntiin oikein iloisissa merkeissä. Oltiin saatu nukuttua hyvin edeltävänä yönä ja Limppu pieni nukkui putkeen 15 tuntia. Hän otti kaikki univelat ja rytmit takaisin ja heräsi hymyilevänä vähän ennen seitsemää.

Meillä on ilmainen hotelliaamiainen, ja suunnattiin sinne heti puoli kahdeksan. Tarjolla oli leipää, jugurttia, muroja, kuivakakkua, mehua, kahvia ja kaakaota. Jäätiin kyllä kaipaamaan vähän vielä runsaampaa aamiaista, koska sen voimalla oli tarkoitus pärjätä pitkälle päivää. Limppu söi onneks vihdoin hyvällä ruokahalulla leipää, muroja ja kuivakakkua ja joi monta lasillista mehua. Eilisen päivän syömingit oli jääneet Limpulta todella vähäisiksi.

Aamupalalta lähettiin hotellihuoneeseemme ja uimakamppeiden vaihdon jälkeen altaalle polskimaan. Limppu oli ihan älyttömän innoissaan uudesta uimarenkaastaan, ja opetin Limpun uimaan sen kanssa. Nyt Limppu osaa uida hienosti eteenpäin potkien jaloilla vimmatusti. Tämä uimaan oppiminen helpotti kamalasti sitä Limpun vahtimista, kun aiemmin Limppu käveli lastenaltaassa ja kaatuili siellä helposti, lastenallas on syvyydeltään n. puoli metriä, joten melko syvä Limpun pituselle. Nyt kun Limppu osaa uida uimarenkaalla, voidaan me molemmat lillua ja uiskennella isossa altaassa.

Puoli kahdentoista aikoihin lähdettiin altaalta ylös hotellin terassille ja tilattiin lounasta. Otettiin äitin ja Limpun kanssa kolmeen pekkaan tonnikala pizza ja ranskalaiset. Annos täytti juuri sopivasti, ei tosin Limppua joka ei suostunut syömään paria ranskista enempää. Lähdettiin Limpun kanssa edeltä huoneeseen vaihtamaan vaippaa ja vaatteita ja laitoin rattaisiin nukkumaan.
Yhden aikoihin lähdettiin Limppu nukkuen rattaissa, äitin ja äitin kaverin kanssa kiertelemään Malemen pikkuisia kauppoja. Matkanvarrella oli fishspa, jota mun oli pakko päästä kokeilemaan ensimmäistä kertaa! Se tuntui jotenki niin ällöttävältä ja kutittavalta, että oli vaikeuksia istua kymmenen minuuttia paikoillaan. Fishspasta jatkettiin katujen kiertelyä ja löydettiin "krääsäkauppa", sellainen missä myydään kaikkea feikkiä ja turistikamaa. Ostin Limpulle aivan supersöpön hatun ja feikki rayban-lasit. Kaupalta jatkettiin matkaa merenrannalle ja käytiin kokeilemassa kuinka lämmintä vettä täällä päin eurooppaa on ja olihan se juuri sopivaa. Aallot löi niin lujaa, että kastelin shortsini. Löydettiin rannalta aivan ihania kiviä, joita otettiin muistoksi mukaan.
Rannalta lähettiin kävelemään rantakatua vähän eteenpäin, ja matkalla oli monia tavernoita ja ystävällisiä tarjoilijoita jotka huutelivat suomeksi meidän perään "Mitä kuuluu?" :D Käytiin vielä yhdessä pienessä marketissa ostamassa Limpulle pillimehuja, koska hän heräsi päiväuniltaan kun oltiin rannalla.

Matkalla hotellille, (n. 50metriä meidän hotellista) pysähdyttiin isooon supermarkettiin ostamaan kaikki tarpeellinen kuten vesi ja pientä syötävää. Löysin sieltä itselleni todella halvalla varvastossut, hintaa näillä oli alle kaksi euroa, kun taas siellä turistikaupassa kaikki varvastossut olivat vähintään 8€. Ostin myös kaupasta Limpulle tussit ja värityskirjan, suklaata, mehua ja jugurttia.

Kun päästiin hotellille, hengähdettiin hiukan (sain Limpun syömään jugurttia) ,vaihdettiin uimavaatteet ja suunnattiin altaalle. Oltiin altaalla lähemmäs kolme tuntia ja taisin onnistua polttamaan mun otsan. Oli niin rentouttavaa maata uimapatjalla, ei tullut kuuma eikä kylmä, oli juuri niin sopiva että olis voinut nukahtaa siihen paikkaan.

Lähdettiin altaalta kuuden aikoihin ja mentiin huoneeseen vaihtamaan vaatteita ja suihkuun. Limppu väritteli värityskirjaa ja otti kauniita taidekuvia mun kameralla.

Päivälliselle tai siis "päivälliselle" päästiin vasta seitsemältä. Limppu oli jo niin sippi, että hyvä kun pysyi silmät auki. Olin laittanut meidän tablettiin Nemoa etsimässä-elokuvan joka on Limpun lemppari ja sitä katsomalla Limppu jaksoi istua ja odottaa omaa ruokaansa. Tilasin Limpulle spaghetti bolognesea, joka näytti aluksi uppoavan hyvin, mutta hetken päästä Limppua alkoi väsyttää niin paljon että syömiset jäi siihen. Limppu jaksoi kuitenkin olla hereillä siihen saakka, että oltiin syöty ja mentiin takaisin huoneeseen. Mä tilasin itselleni Beefburgerin, joka ei kuitenkaan ollut hampurilainen, vaan kolme pientä pihviä ja ranskalaisia :D Pihvien maku oli vähän outo ja söin vaan ranskikset. Mua alkoi jo itseänikin hävettämään että hyi minkälainen suomalainen nirso "syön vaan ranskalaisia" tyyppi mä oikeen oon :D

Huomenna meillä on suunnitelmissa saada Limppu nukkumaan hyvät ja pitkät päikkärit ja saada se syömään kunnolla edes yksi ateria  Maantantaina lähdetään n. viiden kilometrin päähän Plataniakseen, jossa on paljon enemmän kauppoja ja kaikkea ihanaa nähtävää. Yritän etsiä itselleni samantapaisen hatun minkä ostin Limpulle ja jonkun liehuvan pitkän rantamekon :)