31. heinäkuuta 2013

A beautiful body

Nyt viimeistään jokainen on kuullut MAMI GO GO -blogista lähteneestä haasteesta, A Beautiful Body projektista.

Ensimmäiset kuvat nähtyäni, ja itse haasteen nähtyäni, olin aivan varma etten aijo osallistua. Bloggerin lukufeedini täyttyi upeista äideistä, jotka olivat tarttuneet haasteeseen. Olin ylpeä heistä, kateellinen heille. En kateellinen vartaloista, vaan siitä itsevarmuudesta ja rohkeudesta.

Voi kertoa nyt oman tarinani, en pelkästään sen että olin raskaana ja kroppa meni pilalle. Olin pienenä, nuorena tyttönä hoikka. Harrastin paljon liikuntaa, kävin päivittäin tallilla juoksentelemassa ja taluttelemassa hevosia, ja pysyin hoikkana siihen saakka kunnes lopetin ratsastuksen kahdeksannella luokalla, vuonna 2004. Pikkuhiljaa kaikki syömäni herkut alkoivatkin näkyä vartalolla. En pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä, en tuntenut mitään ulkonäköpaineita, eikä minun tarvinnutkaan, olin edelleen täysin normaalikokoinen ja hoikahko. Mistä minulle sitten tuli kauheat ulkonäköpaineet, olivat rakkaat ystäväni, jotka minulle jostain suuttuessaan alkovat haukkua läskiksi. En ollut lihava, en lähelläkään läskiä. Voikun olisin silloin tajunnut sen, ettei minussa ollut mitään vikaa, vaan kiusaajien korvien välissä. Siitä lähtien kuitenkin olen kokeillut kaikenlaisia laihdutusmuotoja, siitä lähtien olen tuntenut oman vartaloni kamalaksi. Yhdeksän vuotta olen vihannut vartaloani, ja se on aika rankkaa. Tullessani raskaaksi vihasin vartaloani yhtä enemmän, toki vauvamasu oli kiva, mutta tunsin silti itseni ainoastaan lihavaksi. Aina kun joku huomautti että ompas sun maha taas kasvanut viime näkeämän, repesivät vanhat haavat sisälläni auki. Yritin piilotella vatsaani kaikin tavoin yleisillä paikoilla, enkä liikkunut kovinkaan paljon pihapiiriä kauemmas.

Nyt yli vuosi synnytyksestä ja raskaudesta olen edelleen epävarma vartalostani. Toivoin, että minä olisin voinut olla se äiti joka postaa timmin mahan ja kaikki kommentoisivat ''ei uskois että oot joskus ollu raskaana''.. Mutta valitettavasti vatsaani koristavat isot arvet, jalat ovat yhtä selluliittia ja tissit roikkuvat. Vietän päivässä 80% ajastani vaatteiden kanssa tuskailuun tai peilin edessä katsoen inhoten itseäni.

Mutta nyt, luettuani monet tarinat alan pikkuhiljaa tajuamaan, että ei minun tarvitsekaan näyttää siltä etten olisi koskaan saanutkaan lasta. En halua että Liam ikinä ajattelee että hänen takiaan äiti ei pidä ulkonäöstään, joten pikkuhiljaa suunta on vaan ylöspäin.

Pari päivää sitten, jo ennne tätä haastetta puhuttiin mun siskon kanssa ja totesin että ottaisin mielummin tarveen ja hyvän itsetunnon kuin unelmakroppani.



56 kommenttia :

  1. Ihan mielettömän hienoja kuvia! :)

    VastaaPoista
  2. Sä oot just perfect<3 ei sulla tarvii mitään fitness kroppaa olla! Sulla on sydän täyttä kultaa, muuta ei tarvii! ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja tän takia sä oot mun paras ystävä ♥ sait mut itkee täl kommentil ♥

      Poista
  3. oi ihana postaus !!!! mä täälä kyynelhdin ja viimestään ton teidän perhekuvan kohalla <3 olet super kauniss <3 ihana

    VastaaPoista
  4. wau, UPEE! Ihan mielettömän hyvältä näytät!! :)

    VastaaPoista
  5. Wau! Olet upea!!
    Aivan ihana toi teidän perhekuva ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ♥ Nicce oli ihana ku suostu tulee mukaa kuvaa :)

      Poista
  6. Tosi upeita kuvia! :) Varsinkin tuo perhekuva, ihana <3

    VastaaPoista
  7. iha sika ihaa ja varsinki noi kuvat O.o ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥♥ Limppu otti noi kuvat ;)

      Poista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Upeita kuvia! Etkä todellakaan nytkään ole lihava. Ja tuosta teidän koko perheen yhteisestä kuvasta huomaa kuinka sua rakastetaan minkä muotosena tahansa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ ihana kommentti! Sait mut ajattelemaan ♥

      Poista
  10. Upeita kuvia! Etkä todellakaan nytkään ole lihava. Ja tuosta teidän koko perheen yhteisestä kuvasta huomaa kuinka sua rakastetaan minkä muotosena tahansa. :)

    VastaaPoista
  11. AIVAN mahtavia kuvia! <3 Etenkin toi missä ootte kaikki. Melkein tuli itku! <3

    VastaaPoista
  12. Siiis niin upeita kuvia!! <3 varsinkin tuo missä on koko perhe :)

    VastaaPoista
  13. Tuo koko perheen potretti on aivan ihana <3 oot ihana!

    VastaaPoista
  14. Sulla on ihana kroppa!! :) ja ihana teksti <3

    VastaaPoista
  15. En kestä oot nii upee ja ihana toi perhekuva! ♥

    VastaaPoista
  16. Sä olet juuri mahtava tuollasena ku olet!! :) toi perhekuva on IHANA!!

    VastaaPoista
  17. Todella kauniita kuvia, etenkin tuo yhteiskuva perheestänne! <3

    VastaaPoista
  18. aivan ihana perhekuva:----) ja niin nuo kaks vikaa missä Liam on sylissä:--)

    VastaaPoista
  19. sä oot kaunis nainen ! <3 eikä sun tarvii hävetä vartaloas =)
    Tosi kauniita kuvia =)

    VastaaPoista
  20. Voi ei miten hienoja kuvia! Sulla on upea kroppa, jossa ei ole mitään hävettävää, se on antanut sulle hienon pojan. :) Jotenkin ihan liikutuin näitä katsellessa. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua kiitos kovasti ♥ jotenki sitä on vaan vaikeeta ajatella että Liam on ollu mun mahassa ja kasvanu siellä :D

      Poista
  21. Mun mielestä sulla on upee kroppa♥ ei tuossa ole yhtään mitään hävettävää :)

    VastaaPoista
  22. Näytät tosi hyvältä !
    Mä mietin kanssa että en todellakaan uskalla osallistua tähän, mut sit rohkaistuin tästä sun ja monen muunkin postauksesta!
    Näytätte niin onnellisilta tuossa perhekuvassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa jos mä rohkaisin sua! :) Kiitos paljon :) <3

      Poista
  23. Hurmaava! Tuo nuoruuden tarina kuulosti jotenkin hurjan tutulta... Muista että olet selviytyjä ja oikeasti todella kaunis, äitimäisen naisellisen kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ihanasta kommentista! <3 Jotenki sitä järkyttyy ihan siitä kuinka moni painii itsetunto ongelmien kanssa :(

      Poista
  24. Vautsivau! Mikä kaunis nainen perheineen :--) Nämä kuvat ovat upeita! Täynnä tunnelmaa ja rakkautta. Ja mieletön tuo valo näissä mustavalkokuvissa :--) En olekaan tainnut ennen kommentoida, mutta nyt olikin pakko!

    VastaaPoista
  25. Kaunis olet. Ja ihana tuo teidän perhekuva :)

    VastaaPoista
  26. Mä oon vasta ihan lähiaikoina herännyt tähän blogimaailmaan, ja voi tykkään sun blogista ehkä eniten!;) Oot kaunis, kuin myös perheesi:)) ja niin ihanat kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihan kommentti, piristit mun päivän, kiitos paljon <3

      Poista
  27. Ihana blogi ja ihanat kuvat. Olet täydellinen juuri noin :)

    VastaaPoista
  28. Emmä kestä tota ekaa kuvaa! Ihana! :') ville ei ikinä suostuis....

    VastaaPoista